Rarau(1460m)

Planificarea pentru iesirea din 29 aprilie 2012 a inceput practic in 2006 cand am fost cu clubul la un concurs de lira la Cabana Rarau.Aflam atunci ca se poate ajunge la cabana si pe sosea, dar calitatea acesteia nu este foarte buna.In sinea mea am spus ca oricat de rau ar fi drumul merita parcurs de dragul de a avea catararea in „palmares”.Din pacate nu am reusit sa organizez cum si cand as fi vrut o iesire acolo, dar cu ajutorul lui Sebi, duminica trecuta am reusit.

Ne trezim la ora 5:00 fiecare si la 6:15 incarcam bicicletele in masina.Am mai facut operatiunea asta si in trecut si o facem intr-un timp scurt si de data asta.La 7:00 plecam din Bacau.

Drumul e liber, ca intr-o duminica dimineata.Strabatem drumul pana in Vatra Dornei pe european si la 11:30 suntem pregatiti de plecare in traseu.

Vremea este extraordinara de dimineata, cerul este senin si soarele arde ca vara.Plecam.

Stim ca ne asteapta Valea Bistritei si soseaua cu placi care urma sa ne incetineasca considerabil dar ne consolam cu gandul ca vom parcurge doar o parte ea, pana la intersectia din Chiril, unde vom face stanga spre Pasul Rarau.

Deja de la intrarea pe drumul spre pas se simte ca nu a mai fost intretinuta soseaua si practic, in unele locuri ea nu mai exista.Traseul este de mountain bike.

Ultimii km sunt cei mai inclinati, cu pante care ajung la 14%.

Ajunsi sus, facem dreapta la intersectie si mergem spre Hotelul Rarau, la 1490m altitudine.Aici atmosfera se schimba, la fel si peisajul.Ne reintalnim cu locuri cunoscute si Sebi recunoaste in multimea de turisti un amic.Facem cunostinta si bem o bere impreuna.Nu ratam ocazia si facem o poza.

Baietii au venit pana in Campulung cu masina si au urcat cu mountainbike-urile din Pojorata, pe unde urma sa coboram noi.

Pe cat de imposibil a fost drumul pe urcare, pe atat de lin a fost la coborare.Soseaua a fost asfaltata recent si inafara de pietricele si nisipul aruncate ca material antiderapant, ne-am bucurat de o coborare fara griji.Image

Ne vedem de drum doar noi doi si abordam in continuare Pasul Mestecanis(1096m).

Probabil cel mai modern pas din tara.Seamana putin cu Transfagarasanul…

Subsemnatul.

Intoarcerea spre Vatra Dornei.

Soarele a batut cu intensitate pana seara tarziu.Un prilej foarte bun de a mai face cateva poze.

E timpul sa mergem acasa…

P.S. Link cu filmul de pe coborare